Przede wszystkim weryfikacja prawidłowości naliczenia przez gminę dotacji wymaga pozyskania szeregu dokumentów oraz informacji. W tym zakresie konieczne jest wystąpienie z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej, a następnie wykonanie działań arytmetycznych zgodnie z zapisami ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych. Pamiętać także należy, iż w danej gminie może pojawić się konieczność pozyskania dokumentów i informacji, które nie byłyby wymagane do sporządzenia wyliczeń w przypadku innej jednostki. Powyższe wynika z faktu, że wykonując wyliczenie prawidłowej kwoty dotacji, musimy uwzględnić indywidualne okoliczności, np. współdzielenie przez przedszkole i szkołę budynku.
Wysokość dotacji
Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych niepubliczne przedszkole, niebędące przedszkolem specjalnym, niespełniające warunków, o których mowa w ust. 1, otrzymuje na każdego ucznia dotację z budżetu gminy w wysokości równej 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego przeds...