

Bezpłatny webinar
NA ŻYWO
Przygotowanie do kontroli pobierania i wydatkowania dotacji w 5 krokach
8 grudnia 2021 r., godz. 19.00
ONLINE
mec. Beata Patoleta
mec. Beata Patoleta
ONLINE
8 grudnia 2021 r., godz. 19.00
Jak przygotować się do kontroli pobierania
i wydatkowania dotacji?
Krok 1. Procedury obowiązujące na etapie przygotowania do kontroli
- Dowiesz się, w jaki sposób ustalany jest termin kontroli. Kiedy najwcześniej może się ona odbyć? Jaka jest podstawa przeprowadzenia kontroli, jakie dokumenty do niej uprawniają? Za jaki okres może być prowadzona kontrola? Jakie uprawnienia przysługują kontrolującym, a jakie prawa mają kontrolowani?
Krok 2. Wybór dokumentacji przewidzianej do kontroli
- Dowiesz się, jakie dokumenty i na jakiej podstawie musisz obowiązkowo przygotować na czas kontroli. Jakich dokumentów nie obejmuje kontrola? Jakich wyjaśnień można będzie od Ciebie zażądać. Jakie w tym zakresie aktualnie obowiązują przepisy prawa, jaka jest praktyka jednostek samorządu i stanowiska sądów administracyjnych?
Krok 3. Odpowiednie przygotowanie wymaganych dokumentów do kontroli
- Dowiesz się, w jaki sposób przygotować dokumenty organizacyjne, finansowe i przebiegu nauczania do kontroli, by nie budziły zastrzeżeń organu kontrolującego. Jakie są najczęstsze zastrzeżenia do sposobu dokumentowania wydatków poniesionych z dotacji i jak się przed nimi bronić?
Krok 4. Przetwarzanie danych osobowych w toku kontroli
- Dowiesz się, w jaki sposób postępować z danymi osobowymi w trakcie kontroli. Jaki jest dozwolony zakres przetwarzania danych osobowych? Czyje dane mogą być przewarzane w trakcie kontroli? Jakie są sankcje za nieprzestrzeganie przepisów RODO?
Krok 5. Postępowanie po kontroli
- Dowiesz się, jak postępować po otrzymaniu protokołu kontroli i zaleceń pokontrolnych, gdy masz do nich zastrzeżenia. Jakie są zasady trybu odwoławczego – jakie obowiązują terminy i jakie są możliwe kolejne kroki? Jak powinno przebiegać postępowanie o zwrot dotacji? Jakie obowiązują terminy, uzasadnienie, opłaty?
Naszym gościem specjalnym będzie
MECENAS BEATA PATOLETA
Adwokat, absolwentka kierunku prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, który ukończyła z wyróżnieniem. Odbyła aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. W ramach indywidualnej Kancelarii Adwokackiej reprezentuje osoby prowadzące niesamorządowe jednostki oświatowe, specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie oświaty niesamorządowej. Dobra znajomość zagadnień, z jakimi mierzą się osoby prowadzące jednostki oświatowe, wynika z wielu lat doświadczenia w zakresie prawa oświatowego.
Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?
- Wyposażysz się w wiedzę niezbędną przed rozpoczęciem kontroli, kto, kiedy i na jakiej podstawie może przeprowadzać kontrolę wydatkowania dotacji, a także co może kontrolować i za jaki okres.
- Będziesz mieć pewność, jakie są prawa i obowiązki w toku kontroli – zarówno organu kontrolującego, jak i kontrolowanej placówki.
- Poznasz najnowsze tendencje w orzecznictwie, praktyki jednostek samorządu i stanowiska sądów i zyskasz argumenty prawne na wypadek niekorzystnych ustaleń podczas kontroli.
- Dowiesz się, jak postępować po kontroli od momentu otrzymania protokołu i zaleceń pokontrolnych po procedury odwoławcze w razie konieczności udziału w postępowaniu odwoławczym.
Dla kogo:
- Dla dyrektorów, wicedyrektorów, osób prowadzących i właścicieli szkół niepublicznych wszystkich typów
- Dla dyrektorów, wicedyrektorów, osób prowadzących i właścicieli przedszkoli niepublicznych
- Dla osób odpowiedzialnych za finanse placówki niepublicznej
Organizacyjnie
Webinar potrwa 60 minut i będzie się składał z części szkoleniowej oraz sesji pytań i odpowiedzi. Pytania będzie można zadawać na czacie w trakcie webinaru oraz kontaktując się z nami mailowo pod adresem: webinar@miesiecznikfpn.pl.