Forum Placówek niepublicznych
 

Jedyne na rynku czasopismo dla dyrektorów i właścicieli placówek niepublicznych.

Forum Placówek Niepublicznych to jedyne w Polsce źródło profesjonalnej wiedzy o zarządzaniu placówką niepubliczną. Dostarczamy komentarze do zmian prawnych z praktycznym omówieniem wpływu nowelizacji na dokumentację placówki, terminarz zadań, wyczerpujące interpretacje dotyczące niejasnych przepisów, analizy trudnych przypadków, zasady prawidłowego rozliczenia i dokumentacji dotacji, niezbędne narzędzia i wzory dokumentów, wytyczne, jak unikać nieprawidłowości na wypadek kontroli.
 
6 numerów w roku
64 strony
 
4 szkolenia online
116 archiwalnych wydań

Twoi eksperci

Profesjonaliści ze wszystkich obszarów oświaty niepublicznej. W stałych działach dajemy eksperckie wytyczne i dobre praktyki, w jaki sposób kompleksowo zarządzać placówką w wymagającej rzeczywistości prawno-gospodarczej. Poznaj część naszego zespołu.

Forum Placówek niepublicznych

 

Stałe działy

Rozliczanie i wydatkowanie dotacji

 
Podpowiadamy jak poprawnie przygotować dokumentację potrzebną do pozyskiwania i udokumentowania wydatkowania dotacji oświatowej, jak skutecznie kontrolować wydatkowanie dotacji oraz jak zachować się w sytuacji spornej z organem kontrolnym.
czytaj przykładowy artykuł >>

Pod paragrafem

 
Szczegółowo interpretujemy zmiany w przepisach oświatowych wprowadzane nowelizacją ustawy Prawo oświatowe w układzie tak było-tak jest z komentarzem co, kiedy wprowadzić i jakie zmiany w związku z tym czekają kadrę zarządzającą w roku budżetowym i szkolnym.
czytaj przykładowy artykuł >>

Kadry i finanse

 
Analizujemy trudne przypadki w zakresie finansowania działalności placówki niepublicznej, w tym szukanie alternatywnych źródeł funduszy oraz nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy w obliczu wzrostu wynagrodzeń i zmian w Kodeksie Pracy i Karcie Nauczyciela.
czytaj przykładowy artykuł >>

Terminarz i narzędziownia

 
Udostępniamy najważniejsze terminy zadań do wykonania oraz wzory dokumentów, które dyrektor musi przygotować zgodnie z kalendarzem roku szkolnego i które warto mieć pod ręką w razie kontroli. Każdy dokument poparty jest podstawą prawną oraz komentarzem eksperta.
czytaj przykładowy artykuł >>

Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne

 
Prezentujemy procedury wdrożenia obligatoryjnych procedur i przepisów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym ochrony małoletnich przed przemocą oraz omawiamy niezbędne narzędzia i wzory dokumentów na wypadek kontroli.
czytaj przykładowy artykuł >>

Zarządzanie placówką

 
Skuteczne rozwiązania menadżerskie wspierające dyrektorów w codziennym kierowaniu placówką niepubliczną z gotową do wykorzystania dokumentacją, która pozwoli zaoszczędzić cenny dla dyrektora czas.
czytaj przykładowy artykuł >>

W najnowszym numerze m.in.

Temat numeru

  • Jak wydatkować i rozliczać dotacje na uczniów mających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (cz. 2)

Marketing w edukacji

  • Co o marketingu w edukacji powinien wiedzieć dyrektor przedszkola?

Okiem praktyka — wywiad

  • Przyszłość zawodu nauczyciela i polskiej edukacji – wywiad z przedstawicielkami fundacji Teach for Poland

Pod paragrafem

  • Bezpieczeństwo na wycieczkach szkolnych

Zarządzanie placówką

  • Dyrektor w przestrzeni medialnej, czyli jak budować pozytywny wizerunek przedszkola w mediach
  • Dwujęzyczność w przedszkolu – przyszłość w edukacji?

W praktyce

  • Efektywna współpraca placówki oświatowej z NGO
  • Dlaczego STEAM jest ważny, czyli jak przygotować uczniów do wyzwań przyszłości
  • Ruch kadrowy w oświacie

W praktyce

  • Jak zorganizować strefę ciszy dla uczniów w szkole?

Narzędziownia

  • Informacja na temat realizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli
  • Analiza aktualnych potrzeb szkoleniowych nauczycieli
  • Podsumowanie pracy placówki
  • Uchwała Rady Pedagogicznej Szkoły w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego
  • Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2024/2025

Terminarz zadań dyrektora

  • Maj/czerwiec 2025

Dodatek specjalny — Wsparcie uczniów neuroróżnorodnych

  • Dziecko z ADHD i z trudnościami z koncentracją uwagi. Techniki opierające się na ćwiczeniach dostarczających wrażeń czucia głębokiego i aktywności ruchowych. CASE STUDY
  • Meltdown i shutdown jako konsekwencja przeciążenia sensorycznego u osób w spektrum autyzmu
 
 
Forum Placówek niepublicznych