Marketing szeptany w edukacji, czyli jak budować pozytywną reputację przedszkola i żłobka

Marketing w edukacji

Każdy rodzic pragnie zapewnić swojemu dziecku to, co najlepsze, dlatego starannie dobiera produkty i usługi, opierając się na sprawdzonych rekomendacjach. Rodzice poszukują rzetelnych porad i zwracają uwagę na szczegóły, aby podejmować jak najlepsze decyzje dla swojego dziecka, co jest oczywiście zrozumiałe i wręcz społecznie oczekiwane. Zatem wybór przedszkola czy żłobka to decyzja, która wymaga od rodziców szczegółowej analizy dostępnych opcji. Kluczowe znaczenie ma nie tylko program edukacyjny, odległość do placówki czy personel w niej pracujący, ale także reputacja, ponieważ każdy chce zapewnić swojemu dziecku bezpieczne i wartościowe środowisko do rozwoju. 

Jednym z efektywnych narzędzi do budowania pozytywnego wizerunku, dostępnych dla osoby prowadzącej placówkę edukacyjną, jest marketing szeptany. Mimo że kojarzy się z delikatnymi działaniami, może przynosić znaczące korzyści, zwłaszcza w sektorze edukacyjnym. Dlaczego? Ten temat podejmiemy w dalszej części artykułu.

Czym jest marketing szeptany?

Warto zacząć od tego, czym jest marketing szeptany, zwany także marketingiem rekomendacji (social proof). To forma promocji, która opiera się na poleceniach i opiniach przekazywanych przez osoby trzecie. 

W kontekście przedszkola lub żłobka rodzice, którzy są zadowoleni z opieki nad swoimi dziećmi, stanowią najlepszą reklamę dla placówki. To oni dzielą się swoimi doświadczeniami z innymi rod...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI