Budowanie marki w edukacji – wywiad z Angeliką Chimkowską

Okiem praktyka — wywiad

Jak wygląda współczesny rynek edukacyjny w Polsce? Dlaczego rola dyrektora placówki oświatowej wykracza dziś daleko poza zarządzanie administracyjne? W rozmowie z Angeliką Chimkowską, ekspertką w budowaniu strategii wizerunkowych, rozmawiamy o tym, jak placówki edukacyjne mogą wyróżnić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, jak budować swoją reputację oraz dlaczego dyrektorzy powinni stawiać na partnerskie podejście w dynamicznie zmieniającym się środowisku edukacyjnym. To spojrzenie na edukację jako przestrzeń, w której zarządzanie i wizerunek odgrywają kluczową rolę.

Jest Pani strateżką silnych marek osobistych i firmowych. Pomaga Pani swoim klientom wyróżnić się na tle konkurencji. Tylko że ta konkurencja w dzisiejszych czasach jest ogromna. Jaki jest więc najprostszy sposób na „wybicie się” wśród tej różnorodności? 

Najlepszym sposobem na wyróżnienie się i wybicie się jest specjalizacja i świadoma komunikacja z tymi ludźmi – odbiorcami, co do których możemy mieć większą pewność, że będą bardzo zadowoleni z naszych usług i że dzięki temu dojdzie do marketingu szeptanego, czyli ludzie będą nas rekomendowali w gronie innych osób. 

Dzięki temu nie trzeba inwestować dużo czasu w promowanie się, a można skupić się na tym, w czym jesteśmy dobrzy i unikalni. Warto też postawić na specjalizację, 
np. nauczyciel języka polskiego, który również posiada konkretną specjalizację psychologiczną i może wspierać dzieci z konkretnymi problemami, albo specjalizacje związane ze znajomością dodatkowego języka i postawienia na uczenie dzieci anglojęzycznych języka polskiego. Warto także skupić się na konkretnych potrzebach, np. na wsparciu uczniów w przygotowaniu do egzaminów. W skrócie – dobrą praktyką jest skupienie się na jednym elemencie, na mocnej stronie i zbudowanie...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI