W sprawie zakończonej wyrokiem z dnia 11 września 2018 r. (sygn. akt III SA/Kr 576/18) Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie strona skarżąca złożyła 31 sierpnia 2017 r. wniosek o wpis szkoły podstawowej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych działających na terenie miasta i gminy W. Następnie złożyła również wniosek o dotację, która miała jej przysługiwać od stycznia 2018 r. Pismem
z 12 października 2017 r. organ poinformował skarżącą o terminie załatwienia sprawy do 30 października 2017 r., powołując się na konieczność przeprowadzenia „dodatkowych czynności proceduralnych i analitycznych”. Kolejnym pismem z 30 października 2017 r. organ poinformował skarżącą o terminie załatwienia sprawy do 29 listopada 2017 r. z uwagi na „konieczność przeprowadzenia szczegółowej analizy przedstawionego Statutu szkoły z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 z późn. zm.)”. Pismem z dnia 14 listopada 2017 r. skarżąca złożyła ponaglenie do kuratora oświaty za pośrednictwem burmistrza miasta i gminy W.
Kolejnym pismem z dnia 19 grudnia 2017 r. burmistrz wezwał skarżącą o uzupełnienie braków wniosku poprzez przedłożenie statutu szkoły, o której wpis wnosiła, ponieważ „załączony do wniosku statut jest statutem innej szkoły”, a nie szkoły, której dotyczy wniosek. W odpowiedzi – za pismem z dnia 19 grudnia 2017 r. – skarżąca przedłożyła poprawiony statut.
Pismem z dnia 20 grudnia 2017 r. organ zwrócił się do skarżącej o podanie daty, od której funkcjonować będzie szkoła podstawowa. W odpowiedzi skarżąca podała, że pytania organu „są bezzasadne dla toku postępowania”, gdyż jednostka samorządu terytorialnego ma ustawowy termin 30 dni na dokonanie wpisu do ewidencji szkół podmiotu, który złożył w terminie kompletną dokumentację. Poinformowała też, że szkoła funkcjonuje od 2004 r., a w...