W skardze spółka zarzuciła nieprawidłowe zezwolenie kontrolującym na przeprowadzanie oględzin obiektów i składników majątkowych kontrolowanego podmiotu, a także nieprawidłowe zezwolenie kontrolującym na obserwację i sprawdzenia spełniania przez uczniów obowiązku uczestnictwa w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w danym miesiącu, a w konsekwencji nałożenie na podmiot kontrolowany szeregu obowiązków, które nie wynikają z ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.
Jakie były argumenty strony skarżącej?
Strona skarżąca wywodziła, że przepisy ustawy o finansowaniu zadań oświaty nie nakładają na beneficjenta dotacji żadnych innych obowiązków oprócz wykazywania do dotacji oświatowej słuchaczy spełniających warunek bezwzględny–co najmniej 50% frekwencji na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych – oraz udostępnienia wymaganej dokumentacji w ustawowym terminie 14 dni od daty zwrócenia się o to przez osobę upoważnioną do przeprowadzenia kontroli. Zdaniem spółki zapisy zawarte w uchwale w zakresie umożliwienia kontrolującym przeprowadzania oględzin obiektów i składników majątkowych podmiotu kontrolowanego oraz umożliwienia kontrolującym obserwacji i sprawdzenia spełniania przez uczniów obowiązku uczestnictwa w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w danym miesiącu przekraczają delegację ustawową, ponieważ przyznają podmiotom kontrolującym uprawnienia niewynikające z przepisów ustawowyc...