Nowy adres sekretariatu szkoły

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 11 lipca 2019 r. (III SA/Gl 418/19)

Orzecznictwo w praktyce

Zgodnie z tezą omawianego wyroku wymóg podania informacji o warunkach lokalowych dotyczy zarówno miejsca prowadzenia szkoły, a więc jej głównej siedziby, jak i ewentualnych innych miejsc, w których realizowane są określone zadania szkoły. Przepis art. 168 ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 z późn. zm.) nie daje żadnych podstaw do ograniczenia tego wymogu tylko do miejsc prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Uczniowie także mają kontakt z siedzibą szkoły (sekretariatem), a ponadto pracują w niej pracownicy administracji.

Odmowa wpisu do ewidencji nowego adresu sekretariatu

W opisywanej sprawie zamiarem wnioskodawcy było wskazanie w ewidencji nowego adresu sekretariatu szkoły. Prezydent Miasta Gliwice odmówił w drodze decyzji zmiany wpisu do ewidencji szkół niepublicznych, wskazując, że nie można przyjąć stanowiska prezentowanego przez wnioskodawcę, ponieważ w jego ocenie z uwagi na zmianę dotyczącą adresu prowadzenia placówki niezbędne jest dostarczenie dokumentów, o których mowa w art. 168 ust. 4 pkt 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe, czyli potwierdzających zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki i pracy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach w sprawie bezp...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI