Procedura likwidacji placówki niepublicznej

Zgodnie z prawem

Zakończenie działalności niepublicznej jednostki oświatowej może nastąpić na skutek działań organu prowadzącego albo organu ewidencyjnego. W tym pierwszym przypadku konieczne jest dochowanie różnych formalności, aby likwidacja placówki przebiegła prawidłowo.

Dobrowolna likwidacja placówki niepublicznej 

Tryb ten reguluje art. 172 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (dalej: u.p.o.). Osoba prowadząca przedszkole, szkołę lub placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego. W tym przypadku osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana co najmniej na sześć miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów, organ prowadzący ewidencję, do której jest wpisana likwidowana niepubliczna jednostka oświatowa, oraz gminę, na której terenie są położone przedszkole, szkoła lub placówka. Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej placówki przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji zostaje wykreślony.

Z tych syntetycznie sformułowanych regulacji wynika szereg powinności organu prowadzącego. Przede wszystkim, zamierzając zakończyć działalność jednostki oświatowej, nie ma możliwości wyboru terminu, w jakim to nastąpi. Niepubliczne przedszkole, szkoła lub placówka muszą działać do 31 sierpnia i organ prowadzący nie może zdecydować o zamknięciu jednostki oświatowej w trakcie roku szkolnego (art. 94 u.p.o.).

Spełnienie wymogów dotyczących zawiadomień

W związku z powzięciem zamiaru likwidacji placówki konieczne jest – z uwagi na termin obowiązku informacyjnego – podjęcie obowiązkowych działań ze ...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI