Żądanie wykreślenia jednostki niepublicznej z ewidencji

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 15 grudnia 2020 r. (II SA/Ol 694/20)

Orzecznictwo w praktyce

W omawianym wyroku sąd orzekł, że dotacja może być wykorzystana w celu dofinansowania wszystkich zadań, w tym także różnego rodzaju zajęć, które bezpośrednio nie zostały sfinansowane przez rodziców.

Omawiany wyrok został wydany w sprawie, która rozpoczęła się od wniosku kuratora oświaty, skierowanego do burmistrza miasta, o wykreślenie jednostki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych. 

Przyczyny złożenia wniosku o wykreślenie placówki z ewidencji

Przedmiotowy wniosek został złożony w związku ze stwierdzeniem przez kuratora oświaty w trybie nadzoru pedagogicznego, że niepubliczna jednostka prowadzi swoją działalność niezgodnie z przepisami ustawy Prawo oświatowe oraz statutem. Organ prowadzący jednostkę w wyznaczonym terminie nie zastosował się ponadto do zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny i nie realizował stwierdzonych zaleceń, wynikających z przeprowadzonych kontroli. Wniosek o wykreślenie wpisu z ewidencji szkół i placówek niepublicznych został poprzedzony wezwaniem z 21 lutego 2020 r. skierowanym do dyrektora przedszkola niepublicznego do usunięcia uchybień, wskazanych w protokołach kontroli z 24 czerwca i 19 września 2019 r. oraz 7 lutego 2020 r., które nie zostały usunięte przez stronę do dnia skierowania wezwania. Pomimo wyznaczonego terminu dyrektor przedszkola ponownie nie zawiadomił organu sprawującego nadzór pedagogiczny o sposobie usunięcia uchybień. Wobec powyższego 6 marca 2020 r. odbyła się próba przeprowadzenia kontroli doraźnej w przedszkolu w celu oceny realizacji zaleceń. Wizyta kontrolna nie mogła zostać zrealizowana ze względu na fakt, że dyrektor placówki była nieobecna z powodu przebywania na zwolnieniu lekarskim. Osoba zastępująca dyrektora w przedszkolu n...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI