10 zasad przygotowania do fundraisingu

Organizacja pracy placówki

Planowanie w fundraisingu to klucz do osiągnięcia sukcesu – z pewnością potwierdzi to każdy zawodowy fundraiser, a jest ich w Polsce około 400. Podpowiadamy więc Państwu 10 uniwersalnych zasad, których sumienne przestrzeganie pozwoli dobrze  się przygotować do prowadzenia działalności fundraisingowej w placówce oświatowej.

Fundraising jest dla człowieka!

Dale Carnegie – uznawany za jednego z najwybitniejszych ekspertów w zakresie samorozwoju oraz umiejętności interpersonalnych – w 1936 r. wydał książkę Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. Grzbiet opatrzony takim tytułem dostrzec można na bibliotecznych półkach zdobiących ogromne zbiory milionerów, ludzi biznesu, a także w gabinetach przedstawicieli nauki, polityki i innych, których określić można mianem ludzi wpływowych. Biednemu, pochodzącemu z rolniczej rodziny Amerykaninowi wystarczyło zaledwie 316 stron, aby w krótkim czasie przekonać ponad 50 milionów ludzi do własnego pomysłu na ułożenie relacji z innymi. Książka stała się światowym bestsellerem i przyniosła Carnegiemu sławę i bogactwo. Obecnie można ją przeczytać w 37 językach, a pomimo upływu czasu zupełnie nic nie traci na swojej aktualności. Jedną z przyczyn, a jednocześnie tajemnic sukcesu jest wytypowanie sześciu sposobów na to, „by ludzie cię polubili”. Jako pierwszy sposób Carnegie podaje autentyczne zainteresowanie innymi ludźmi. Urzeczywistniające się na naszych oczach stare chińskie powiedzenie: „obyś żył w ciekawych czasach”, nie przynosi nam, jak mogłoby się zdawać, pozytywnej adrenaliny, radości z eksploracji i satysfakcji z bycia w centrum wydarzeń. Wręcz przeciwnie – doprowadza do wzrostu poczucia napięcia i niepewności. Stale rosnące tempo życia, coraz mniej możliwe (niestety) i trudniejsze oddzielanie życia zawodowego od osobistego, brak stabilizacji życiowej – to nie tylko prosta droga do wypalania zawodowego, o czym wszyscy powinni pamiętać, lecz przede wszystkim zupełna odwrotność pierwszego postulatu Carnegiego. Ustawienie w centrum zainteresowania człowieka i jego potrzeb brzmi niemal jak rewolucyjne hasło. Nie dla wyników, realizacji wskaźników ani poprawy warunków – fundraising jest dla człowieka. A wspominając wartego nieustającego przywoływ...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI