Dział: Organizacja pracy placówki

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Edukacja domowa w placówkach niepublicznych – aspekty prawne i finansowe

Od ponad roku obowiązują regulacje, które ułatwiły rodzicom ubieganie się o możliwość zorganizowania nauczania poza przedszkolem lub szkołą. Nadal jednak określone wymogi muszą zostać spełnione do uzyskania stosownego zezwolenia i – w większości przypadków – kontynuowania korzystania z modelu edukacji umożliwiającego nieuczęszczanie na obowiązkowe stacjonarne zajęcia. Z kolei organy prowadzące są zainteresowane m.in. możliwością pobrania i wysokością dotacji na uczniów objętych nauczaniem domowym lub uzyskaniem opłat od rodziców.

Czytaj więcej

Obserwacja zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach kontroli dyrektora

Obserwacja zajęć prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno- -pedagogicznej, podobnie jak zajęć edukacyjnych, jest stałym elementem nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły. Dlatego też nie może być sztuką dla sztuki, lecz powinna dać odpowiedź na nurtujące pytania.

Czytaj więcej

Zbiórka publiczna – podstawa prawna i tajniki sukcesu

Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych precyzyjnie wskazuje wszystkie obowiązki organizatora takiej zbiórki. Wbrew obiegowej opinii to nie zawiłość kwestii prawnych, do których niestety już przywykliśmy, ani sposób jej rozliczenia, który w tym przypadku – jak rzadko kiedy – jest niezwykle prosty i przejrzysty, sprawiają, że wciąż wiele szkół, rad rodziców i organizacji wspierających obawia się sięgnąć po ten instrument finansowania swoich potrzeb.

Czytaj więcej

Trudny uczeń w placówce niepublicznej – możliwe działania prawne dyrektora

Coraz częściej wśród uczniów, nawet tych najmłodszych, można zaobserwować występowanie problemów emocjonalnych oraz zaburzeń zachowania, które w sposób istotny wpływają nie tylko na organizację nauczania, lecz także na bezpieczeństwo innych uczniów oraz nauczycieli. Jakimi narzędziami prawnymi dysponuje szkoła mająca problem z tzw. trudnym uczniem?

Czytaj więcej

Czym zajmuje się fundraiser?

Dwa lata temu Radio Zet w swoim serwisie internetowym opublikowało artykuł zatytułowany Fundraiser nowym zawodem na rynku. Czym się zajmuje?1 To wcześniej niespotykane zainteresowanie zawodem, o którym statystyczny Kowalski nigdy nie słyszał, nie jest dziełem przypadku. fundraiser?

Czytaj więcej

ABC crowdfundingu – jak zaadaptować go do realiów szkolnych?

Sporo miejsca w czasopiśmie poświęcono fundraisingowi – jego idei, sposobom i metodom jego przeprowadzania, przygotowywaniu planu kampanii oraz błędom popełnianym przed zbiórkami i podczas nich. Pora przyjrzeć się crowdfundingowi, który również zyskuje ogromny potencjał w warunkach szkolnych.

Czytaj więcej

6 najczęstszych błędów w fundraisingu

Fundraising w polskiej szkole pojawił się relatywnie niedawno. Z wielu powodów dyrektorzy placówek lub rady rodziców podejmują energiczne starania, aby rozpocząć zbieranie pieniędzy na nagłe lub te długo odkładane przedsięwzięcia. Doświadczenie polskich fundraiserów wskazuje 6 często popełnianych błędów. Warto je poznać, by wiedzieć, jak się ich wystrzegać.

Czytaj więcej

Jak przygotować kampanię fundraisingową?

W cyklu o fundraisingu ukazały się już cztery artykuły. W kolejnej odsłonie prezentujemy Państwu sposoby na przygotowanie efektywnej kampanii fundraisingowej w szkole.

Czytaj więcej

Organizacja klasyfikacji śródrocznej – obowiązki dyrektora i szczególne rozwiązania

Celem klasyfikacji śródrocznej jest okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i jego zachowania. W rezultacie podsumowania ustalane są śródroczne oceny klasyfikacyjne. Na jakich zasadach szkoły niepubliczne powinny dokonywać klasyfikacji śródrocznej uczniów?

Czytaj więcej

Katalog metod na zbiórkę pieniędzy w szkole

Istnieje nieskończenie wiele metod wdrażania fundraisingu. Warunki szkolne wydają się szczególnie korzystne do tego, aby wyznaczony przez placówkę cel zebrania funduszy okazał się sukcesem. Z jakich metod zatem skorzystać, aby przełożyć rozpisany plan na rzeczywiste osiągnięcia?

Czytaj więcej

20 zasad organizacji kształcenia specjalnego

Nauczanie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wymaga podjęcia przez daną jednostkę oświaty szeregu działań w celu dostosowania organizacji pracy do wymogów prawnych związanych z edukacją uczniów o szczególnych potrzebach. Wdrożenie specjalnej organizacji nauki i metod pracy ma zapewnić tej grupie uczniów optymalne warunki do nauki, a także pozwolić na objęcie ich odpowiednimi działaniami rewalidacyjnymi, resocjalizacyjnymi lub socjoterapeutycznymi. Według jakich zasad należy zorganizować kształcenie specjalne w jednostkach oświaty zgodnie z obecnymi przepisami prawa?

Czytaj więcej

9 kluczowych zadań dyrektora niepublicznej jednostki oświatowej

Początek roku kalendarzowego to dobry moment na podsumowanie najważniejszych, związanych z zarządzaniem niepubliczną jednostką oświaty, obowiązków, z którymi będzie trzeba zmierzyć się w nadchodzących miesiącach. Chociaż większość z nich ma charakter cykliczny i jest wykonywana co roku, warto przypominać zwłaszcza o tych najistotniejszych, ponieważ w natłoku innych czynności może zdarzyć się, że o czymś zapomnimy. Poniżej publikujemy zestawienie wybranych obowiązków związanych z zarządzaniem niepubliczną jednostką oświaty w I półroczu 2022 r.

Czytaj więcej