Czym zajmuje się fundraiser?

Organizacja pracy placówki

Dwa lata temu Radio Zet w swoim serwisie internetowym opublikowało artykuł zatytułowany Fundraiser nowym zawodem na rynku. Czym się zajmuje?1 To wcześniej niespotykane zainteresowanie zawodem, o którym statystyczny Kowalski nigdy nie słyszał, nie jest dziełem przypadku. fundraiser?

Fundraiser, czyli osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie pieniędzy dla organizacji społecznych, instytucji kultury lub placówek oświatowych, stanowi połączenie możliwości realizacji pasji z pracą zawodową, co idealnie wpisuje się w potrzeby młodego pokolenia. W dodatku niestabilność systemu finansowania (np. JST), czyli także oświaty sprawia, że coraz więcej szkół i przedszkoli szuka wsparcia wśród fundraiserów. Zakładane przez rodziców lub dyrektorów stowarzyszenia przyjaciół szkół poszukują sponsorów, darczyńców, dobrodziei, a w tym lepszego sojusznika niż fundraiser nie znajdą. Warto więc przyjrzeć się temu zawodowi, nie jednak jako alternatywie na rozwój kariery, lecz jako potencjałowi, który można wykorzystać w placówce.

ZMIANY TRENDÓW NA RYNKU PRACY

Rewolucja technologiczna, której jesteśmy niemymi świadkami, nie omija oświaty, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, uparcie poszukując jej tylko w coraz to nowszych modelach smartfonów, inteligentnych urządzeniach RTV i AGD czy rosnącej popularności i większej sprzedaży samochodów elektrycznych. Szkoła i przedszkole podlegają rewolucyjnym zmianom, mimo że z zewnątrz wyglądają całkiem niepozornie. Świetnym przykładem obrazującym to ciekawe zjawisko jest zmiana nazwy jednej z krakowskich szkół. Sięgająca swymi korzeniami roku 1908 pierwsza na ziemiach polskich szkoła zawodowa dla uczniów kształcących się w zawodzie drukarza do roku 2014 nosiła nazwę Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich. Dziś na edukacyjnej mapie Krakowa próżno jej jednak szukać – została przemianowana na Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych. Rewolucyjną zmianę z łatwością możemy ukryć pod zręcznymi hasłami wytrychami: „unowocześnienia”, „PR-u” lub „marketingu”. I owszem, każdy dyrektor przyzna, że poszukiwanie kandydatów na ucz...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI