Jak przygotować kampanię fundraisingową?

Organizacja pracy placówki

W cyklu o fundraisingu ukazały się już cztery artykuły. W kolejnej odsłonie prezentujemy Państwu sposoby na przygotowanie efektywnej kampanii fundraisingowej w szkole.

Zawsze szukaj inspiracji

Zapewne każdy z nas ma w swojej domowej lub gabinetowej biblioteczce książki, które inspirują. Wystarczy sięgnąć po jedną z nich, otworzyć na dowolnej stronie i zanim zdążymy wypowiedzieć baśniowe zaklęcie „sezamie, otwórz się”, lektura akapitu albo kilku linijek tekstu „otworzy nam umysł”. Szybko minie nabrzmiały problem, z którym borykamy się od tygodnia, w końcu zrozumiemy atmosferę wczorajszej rozmowy z podwładnym, a w niektórych przypadkach od razu krzykniemy radosne: „eureka!”. Do tego szczególnego gatunku literackiego należy niedawno wydana książka Lider wystarczająco dobry – 12 lekcji autentycznego przywództwa na czasy niepewności. Jej współautorem jest dr Piotr Prokopowicz, psycholog i socjolog organizacji, związany z Uniwersytetem Jagiellońskim i Uniwersytetem Marylandu, trener, mówca, autor publikujący m.in. w prestiżowym „Harvard Business Review”. Przez kilka miesięcy miałem przyjemność współpracować z Piotrem nad tworzeniem procesu strategicznego w organizacji pozarządowej. Model pracy, który wtedy zaproponowaliśmy, wyjaśniono w jednym z rozdziałów książki. Po jego przeczytaniu sam miałem nieodpartą chęć wykrzyczeć „eureka!”. Pokrótce opisuję go także w dalszej części artykułu.

Eureka – dyrektor nie musi być samotny

W 1939 r. na Uniwersytecie Iowa Kurt Lewin, urodzony w Mogilnie na Kujawach wybitny psycholog i twórca nowej dziedziny nauki (psychologii społecznej), przeprowadził odważny eksperyment. Do udziału w nim zaprosił grupę 20 chłopców w wieku 10–11 lat.
Po badaniach wstępnych, określających zgodność cech osobowościowych i charakterystyk społecznych, podzielił chłopców na trzy grupy, a do każdej z nich przypor...

Pozostałe 90% treści jest dostępne tylko dla Prenumeratorów.

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI