Finansowanie, rozliczenia i dotacyjne formalności – jak bezpiecznie prowadzić niepubliczną placówkę oświatową? W drugiej części Q&A z mec. Robertem Kamionowskim rozwiewamy kolejne wątpliwości dotyczące wykorzystania dotacji, wynagrodzeń, kosztów najmu czy finansowania studiów pracowników. To praktyczny przewodnik dla organów prowadzących i dyrektorów, którzy chcą działać zgodnie z przepisami, a jednocześnie efektywnie zarządzać budżetem placówki.
Dział: Temat numeru
Temat numeru
W rozmowie omawiamy najważniejsze wyzwania prawne, z jakimi mierzą się dyrektorzy placówek oświatowych. Mecenas Robert Kamionowski porusza temat kontroli wydatkowania dotacji, zasad wynagradzania nauczycieli pracujących z uczniami z orzeczeniami oraz organizacji pracy oddziałów przedszkolnych w szkołach. Wyjaśnia, jak prawidłowo zarządzać środkami finansowymi, unikać najczęstszych błędów i właściwie interpretować przepisy dotyczące zatrudniania nauczycieli. To rozmowa pełna praktycznych wskazówek, które pomogą dyrektorom szkół i przedszkoli niepublicznych sprawnie poruszać się w złożonym systemie prawnym.
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują przepisy art. 35 ust. 4 i 5 ustawy z 27 października 2017 r o finansowaniu zadań oświatowych. Te regulacje dotyczą wykorzystania dotacji udzielanych na uczniów mających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W drugiej części artykułu omówione zostaną wydatki ponoszone w placówkach wychowania przedszkolnego oraz wydatkowanie dotacji w szkołach.
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują przepisy art. 35 ust. 4 i 5 ustawy z 27 października 2017 r o finansowaniu zadań oświatowych. Te regulacje dotyczą wykorzystania dotacji udzielanych na uczniów mających orzeczenia
o potrzebie kształcenia specjalnego. Kilka już lat obowiązywania tych przepisów nadal przynosi jednak szereg wątpliwości dotyczących tego, jak i na jakie cele można tę dotację wydatkować. W niniejszym artykule omówione zostaną ogólne zasady wydatkowania dotacji z uwzględnieniem zajęć specjalistycznych, realizowanych poza przedszkolem i szkołą.
Jak często bywa, początek nowego roku przynosi szereg nowości i zmian.
Chyba już nie wyobrażamy sobie sytuacji, żeby czegoś nowego nie wprowadzono, nie zmieniono. Ach, gdzież ta wymarzona stabilizacja…? A w oświacie, jak zwykle, nowe ekipy to i nowe pomysły.