
Data udostępnienia e-wydania: 14-10-2025
Październik 2025
W październikowym wydaniu czasopisma Forum Placówek Niepublicznych poruszamy temat wsparcia przeciążonych uczniów. Dzieci żyją dziś w świecie pełnym bodźców – hałas, nadmiar informacji wizualnych i presja emocjonalna mogą szybko przeciążyć układ nerwowy. Gdy granice zostaną przekroczone, pojawia się chaos poznawczy i reakcje obronne: walka, ucieczka lub zamrożenie. Przebodźcowanie nie dotyczy tylko dzieci z diagnozami takimi jak ADHD czy autyzm, ale także uczniów wrażliwych, zestresowanych czy nadmiernie obciążonych wymaganiami edukacyjnymi. Objawy są różnorodne – od trudności z koncentracją, przez impulsywność i wybuchy emocjonalne, po wycofanie i nadwrażliwość sensoryczną. Odpowiednie wsparcie szkoły i nauczycieli może znacząco zmniejszyć napięcie i poprawić funkcjonowanie uczniów. Jak rozpoznać sygnały przeciążenia w klasie? Jakie metody pomagają uczniom regulować emocje? I w jaki sposób szkoła może ograniczyć skutki przebodźcowania, nie ograniczając nauki?
- Marcin Majchrzak
- 14 października 2025
- Michał Łyszczarz
- 14 października 2025
- Marcin Majchrzak
- 14 października 2025
- Agnieszka Jeżewska
- 14 października 2025
- Joanna Hersztek
- 14 października 2025
- Marek Grzywna
- 14 października 2025
- Marek Grzywna
- 14 października 2025
- Redakcja
- 14 października 2025
- Redakcja
- 14 października 2025
- Redakcja
- 14 października 2025